בדיוק בדיוק כמו שאני ככה זה טוב

לפני כמה ימים נתקלתי בשיר הזה לגמרי במקרה, בשיטוט ברשת.

אני מודה שהוא לא "עשה לי את זה" על ההתחלה.

אני לא תמיד משתגעת על כוכבוּת מוקדמת של ילדים, יש לי יחסים מורכבים עם אופנת ה"רוחניקיות" העכשווית (אני מאמינה בהרבה דברים בלתי מוסברים, מאמינה בכל ליבי בקסמים, בניסים, בטקסים, עושה רייקי, אבל ממעטת לדבר על כל הדברים האלה ואני מודה שלרוב גם אין לי סבלנות לדיבורים "רוחניים", ועוד פחות סבלנות לסיסמאות ומנטרות ורדרדות) והכותבים שאני עורכת להם ספרי ילדים יכולים להעיד על עוצמתה של ה"אלרגיה" שלי הן לחריזה לא נכונה או לא מלאה  והן לתחביר ש"מכוּפף" לצורך החרוז בלבד.

עד כאן, מניתי את כל הסיבות שהיו אמורות, לכאורה, להרחיק אותי מהשיר הזה.

אבל למרות כל אלה, מרגע שלחצתי play וראיתי את הקליפ החצי ביתי הזה, נשביתי. הוקסמתי. הילדה הזאת, היפיפיה ורבת ההבעה והקסם, והמילים (למרות כל ההסתייגויות שלי), והמנגינה, והמקום הפנימי הזה שקשה להסביר ולתאר אבל קל מאוד לזהות, הדבר הזה שגרם לי ללחוץ play שוב ושוב, ולזמזם את הפזמון לעצמי, בלב, מרגע ששמעתי אותו לפני חמישה ימים ועד עכשיו, בזכות כל אלה, ולמרות שלל ההסתייגויות, אני בעד השיר הזה. בדיוק בדיוק כמו שהוא. ככה זה טוב.

ולצד הקסם והכריזמה האדירים של אלי יופי אור (ככה קוראים לילדה הזאת, שאני לא מכירה אבל הצליחה להכנס לי ללב), מצאתי גם גרסא נוספת, עם קסם משלה, שהוקלטה לפני כמה שנים עם ילדי אדמה

גיגלתי קצת וגיליתי שהילדים היפים שמצולמים בקליפ הראשון הם ילדי הבית העגול – יוזמה חינוכית שנראית לי מעניינת, מסקרנת וטובה.

גיליתי גם את הבלוג של בדיוק בדיוק כמו שאני ככה זה טוב  ושל יוצרי השיר, אורית ושי אור ואת דף הפייסבוק שלהם.

לי השיר הזה עשה טוב והנה, בזכותו גם הוצאתי מחוש קטן מקונכייתי לטובת משהו שהוא לא ביקורת על ספר…מקוה שהוא יעשה גם לכם טוב. בדיוק בדיוק כמו שאתם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • mooncatom  On 02/04/2011 at 15:13

    קודם כל, הידד לשתי השורות האחרונות…
    וחוץ מזה, איזה כיף לילדים שמלמדים אותם דברים שאפילו בגילי המופלג אני עוד לא לגמרי הצלחתי להפנים. ואיזה עינים.
    מקסים.

    • טלי  On 02/04/2011 at 15:19

      מה, לא היה ברור שאני חושבת שזה נכון לכל אחד ואחת, בכל גיל?

      למה את חושבת שאני מזמרת את זה לעצמי כל היום?

      (ותודה על ההידד.. 🙂 )

  • ליבי  On 02/04/2011 at 16:18

    ילדה מקסימה.

  • דודו פלמה  On 02/04/2011 at 19:58

    טלי, התחלתי לשמוע את השיר ובנחרצות התחלתי לכתוב: "מצטער, אבל השיר הזה לא עושה לי את זה בכלל"… ואז היא התחילה לשיר:"בדיוק בדיוק כמו שאני ככה זה טוב" ואני התרסקתי לריצפה ועדיין מלקט את השברים בפינצטה.

    • טלי  On 02/04/2011 at 20:05

      דודו – וואו!

      נראה לי שקרה לך בול, אבל בול, מה שקרה לי, צפה להתמכרות…(אחרי שהפינצטה תסיים את פעולתה כמובן)

  • שוֹעִי  On 05/04/2011 at 4:33

    טלי יקרה,
    אנ'לא מצליח לצפות בקליפ, אולי בעיה בחיבור אצלי?
    בכל אופן, בשורה מנצחת-משמחת: ראה אור 'כשף של דיו' החלק השני בטרילוגיה של קורונליה פונקה. בסדרת מרגנית, כמובן. (-:

  • טלי  On 05/04/2011 at 10:14

    שועי יקר,

    אולי הבעיה באמת במחשבך שלך, אני דוקא הצלחתי לצפות בו מכאן כמה וכמה פעמים, תנסה אולי לגגל "בדיוק בדיוק כמו שאני" ולהגיע יוטיובה משם…

    וכשף של דיו דוקא הגיע אלי לפני כמה וכמה שבועות (הולאם וטרם קראתיו, אבל הגיע…תודה על העדכון :-))

  • nashimahut  On 07/09/2011 at 18:47

    הי טלי. תודה.
    במקרה הגעתי לכאן
    קוראים לי אורית ואני אמא של אלי
    ומשמח ומרגש לקרוא את כל זה.
    חוץ מזה בדרך "ניסית" (וסליחה על מינוחי הניו אייג'….) הגיע אלינו תורם
    שבעזרתו אנחנו מקליטים עוד ילדים ואת כל הדיסק של "יש לי אותי" (שבדיוק בדיוק… הוא אחד מהשירים בו).
    מקווה שעוד חודש בערך נסיים.
    שוב תודה
    לך ולכל המגיבים האחרים
    וימים טובים!

  • nashimahut  On 22/11/2012 at 23:51

    מוזמנים לקרוא ולהתרשם בקמפיין שלנו – של בדיוק כמו שאני
    https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=581
    תודה!

  • nashimahut  On 22/03/2013 at 15:23

    שמחים לספר שהדיסק בדיוק בדיוק כמו שאני – יצא אל האור !
    אחרי 17 שנה, והמון השקעה ועבודה ואמונה – עשינו זאת.
    מוזמנים באהבה לאתר – לראות, להקשיב ואף לרכוש. תודה !
    http://www.bidyuk.co.il/buy-disc/

להשאיר תגובה

