המעט שאנחנו יכולים לעשות נגד גירוש הילדים

 

הועדה שאמורה להחליט על גורלם של 1,200 ילדים וילדות, ילידי ישראל, שנולדו להורים מהגרי עבודה, מתכנסת ממש עכשיו, בימים אלה.

מדינת ישראל היא (עדיין) מדינה דמוקרטית, ולכן מותר לי, ולכם, לנסות ולדבר על ליבם של מקבלי ההחלטות.

הרגע עבורו נלחמנו הגיע!

הועדה שתקבע את גורלם של ילדי מהגרי עבודה החלה להתכנס ותקבל החלטה בימים הקרובים

הפגנה: לא לגירוש הילדים וכן למעמד קבע!

יום שבת הזה, 20.3

19:00, גינת לוינסקי – גן הקווזקים

מכיוון ששעת סיום ההפגנה הוגבלה ע"י המשטרה – אנו מבקשים להגיע בזמן.

זה הרגע הקריטי להשפיע על מעמדם של הילדים, אל תשאירו אותם לבד!

בנוסף להפגנה, מובילי המאבק מבקשים לכתוב מכתבים רשמיים. אז כתבתי.

לא, אלה לא אנשים שבחרתי בהם, לא אנשים שאני סומכת עליהם, לא אנשים שאני מאמינה בהם.

אבל אני אזרחית המדינה ומותר לי לפנות לנציגי הציבור ומקבלי ההחלטות ולהפציר בהם לגלות אנושיות כלפי הילדים והילדות.

תעשו כמוני ותכתבו להם גם, גורל הילדים בידיהם.

20.3.2010, חיפה

הנדון: הסדרת מעמדם החוקי של 1,200 ילדים, בניהם ובנותיהם של מהגרי עבודה

 

מכובדי,

 

בימים אלה מתכנסת הוועדה שאמורה להחליט סופית בנוגע לגורלם של 1,200 ילדים וילדות שנולדו בישראל, ילדים וילדות שעברית היא שפת אמם, ילדים וילדות המתחנכים במערכת החינוך הממלכתית הישראלית, ילדים וילדות הרואים במקום הזה בית.

 

רובם המכריע של הוריהם הגיעו הנה כחוק, לא על מנת לגזול פרנסה מישראלים (שכן הם מבצעים עבודות שישראלים אינם מוכנים לבצע), לא על מנת להפיץ מחלות (זוהי טענה הנגועה בקסנופוביה-שנאת זרים, ואין דבר וחצי דבר בינה ובין הנתונים הרפואיים האמיתיים), לא על מנת להשפיע על המאזן הדמוגראפי של מדינת ישראל (שהרי 1,200 ילדים לא יעלו ולא יורידו דבר מבחינה זאת ושהרי הרבה יותר ילדים, ילדות ומבוגרים שאינם יהודים עלו לישראל מבריה"מ לשעבר, והתקבלו כאן, בצדק, בברכה על ידי רשויות המדינה).

הוריהם של ילדים אלה הגיעו הנה כחוק, על מנת להתפרנס בכבוד ולדאוג לבני משפחותיהם – רצון אנושי לגיטימי וטבעי אשר גם אני, ובטוחני שגם אתה, חולקים, ביחס לבני משפחותינו ולרצון לדאוג לשלומם ולרווחתם.

בדיעבד, יתכן כי מדינת ישראל שגתה בהחלטתה להביא הנה את מהגרי העבודה. אני אישית חושבת שנוכחותם של בני תרבויות מגוונות בכוחה רק להעשיר אותנו, את תרבותנו ואת חינוכם של ילדינו, אבל זכותה של מדינת ישראל גם להחליט כי היא שגתה.

 

ועדיין, ביחסי מבוגרים-ילדים, בכל מקרה ובכל מכלול של נסיבות, האחריות כולה רובצת על כתפי המבוגרים. גם אם מדינת ישראל מגיעה להחלטה כי שגתה בהחלטה להביא הנה את הוריהם של אותם ילדים, עליה לקחת אחריות על מעשיה והחלטותיה ולפתור את העניין בכבוד- לא על גבם, על חשבונם ועל חשבון נפשם הרכה של ילדים קטנים!

 

לפני מספר חודשים זכיתי להעביר פעילות חינוכית במועדונית באזור התחנה המרכזית בת"א ובמרכז מסיל"ה. פגשתי שלוש קבוצות של ילדים וילדות – מוצאם בסין, בפיליפינים, בתאילנד, ברומניה ובאפריקה, אך הם נולדו כאן.

אדוני, האם פגשת מי מהילדים הללו? האם התבוננת בעיניו? דברת איתו? שאלת אותו על החלומות שלו? אני עשיתי זאת. פגשתי ילדים וילדות תוססים, שמחים ורהוטים, ילדים שמדברים, כותבים וקוראים עברית גם אם צבע עורם או צורת עיניהם שונים משלי ושלך, ילדים שהמקום הזה הוא ביתם בדיוק כפי שהוא ביתי ובדיוק כפי שהוא ביתך.

 

אני פונה אליך בקריאה אישית – כאב, כאדם, כמי שהיה פעם ילד בעצמו – אנא עשה כל שביכולתך על מנת שמדינת ישראל תקבל אחריות על החלטותיה ומעשיה ותעניק לילדים והילדות הללו מעמד של קבע, על מנת לספק להם ילדות בטוחה ומוגנת שהם ראויים לה בדיוק ככל ילד וילדה אחרים!

 

אחרי הענקת האזרחות ל1,200 הילדים האלה, אני תומכת בהפסקת "מדיניות הדלת המסתובבת", הפסקת גירוש העובדים והבאת אחרים במקומם, הפסקת העשרת כיסיהם של הקבלנים הסוחרים בבני אדם ברשות ובסמכות וקביעת מדיניות רצינית, אחראית ושקולה, הרואה לנגד עיניה לא "כוח עבודה" בלבד, אלא בני אדם.

 

בכבוד רב,

טלי כוכבי,

חיפה.

 

* מכתב זה מתפרסם במקביל בבלוג שלי באתר "רשימות" וכל תגובה שתתקבל עליו תפורסם גם היא.

 

את המכתב הזה שלחתי לכתובות הבאות – לנמענים שומרי השבת אשלח אחרי צאת השבת

 שם ותפקיד

מייל

פקס

בנימין נתניהו – ראש הממשלה

אין – רק בפקס

02-5664838

יובל שטייניץ – שר האוצר

sar@mof.gov.il

02-5695335

אלי ישי – שר הפנים

sar@moin.gov.il

02-5666376

יעקב נאמן- שר המשפטים

sar@justice.gov.il

02-6285438

מנכל משרד האוצר – חיים שני

mankal@mof.gov.il

02-5695344

מנכל משרד הפנים – גבי מימון

mankal@moin.gov.il

02-6701585

הילדים של כולנו – תשובות לטוקבקים נפוצים, מאת רותם אילן

israeli children בפייסבוק

במקום שבו אוהבים ספרים יאהבו גם בני אדם – פוסט שלי על ספריית גן לוינסקי

תוספת סרטון על עוד אנשים טובים שעושים מעשים טובים בשבט "איתן" של הצופים

דיווח על ההפגנה מאתר israeli children

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שירה  On 20/03/2010 at 17:20

    שאם וכאשר יגיעו לפתרון, הוא לא יתפרש בכיוון אחד מאד מסוים שעשוי להתפרש כאשר מדברים על ילדים.

    בארה"ב ילד שנולד בארה"ב- הוא אזרח, בלי אם ואבלים. זה יוצר מצב דפוק ביותר למהגרי עבודה, שהילדים שלהם נולדים פה, אבל הם בעצמם לא אזרחים. הילדים נשארים הרבה פעמים בארה"ב, וההורים מגורשים חזרה לארצם, משפחות מתפרקות, הורים נאלצים להיקרע מילדהם ולהפך, ויש הרבה ילדים שחיים לבד (או אצל קרובים או משפחות מאמצות) ובתת תנאים.

    אני יודעת שהכי קל לדבר על הילדים, אבל בבקשה נא לא לשכוח שילדים צריכים את ההורים שלהם גם.כמובן, זה ברור לכולם, אבל לא בטוח שזה ברור כל כך למימסד.

  • ניר  On 20/03/2010 at 17:53

    השימוש בילדים הוא פשוט דמגוגיה
    כל תופעת העובדים הזרים היא קללה למדינה.
    נעשו הרבה שגיאות במדינה הזו אבל עניין העובדים הזרים הוא אסון
    צריך לגרש את כולם (כולל הילדים כמובן)
    והנקודה החשובה לא לאפשר "דלת מסתובבת"
    ולא לתת לאף עובד זר להגיע להנה
    העובדים הזרים מהווים מכשיר בידי ממשלת "קפיטליזם חזירי"
    כדי לדכא את המעמד הנמוך
    (משתכרי המשכורות הנמוכות)
    יהודים וערבים שהם אזרחים ישראליים חוקיים
    הללו אינם מסוגלים להיאבק על הזכויות שלהם
    ולקבל משכורת הוגנת כל זמן שיש כאן עובדים זרים שמוכנים לעבוד במשכורות רעב
    העובדים הזרים הם אסון למדינה הזו!
    וכל מי שמספר לנו על "ילדים מסכנים" זורה חול בעיניי הציבור
    הילדים אכן מסכנים אבל אי אפשר לנתק את הבעיה הזו מהתמונה הכוללת
    אחרת זו פשוט דמגוגיה
    כי אף אחד לא מספר לנו פה על ילדים מסכנים אחרים של אזרחים ישראלים "אמיתיים" שגדלים בבתים בעוני ובמחסור בדיוק בגלל העניין של "העובדים הזרים
    ".
    כבר נאמר באיזשהו מקום "עניי עירך קודמים"
    ואין צודק מכך.

  • מיכל ש.  On 20/03/2010 at 18:32

    אני מופתעת בכל פעם שמישהו, כמו ניר כאן, רוצה לפתור עוול בעוול, מסוגל להוציא מהפה שלו מילים כאלה כמו לגרש את כולם.
    זה עושה לי צמרמורת איומה.
    אנחנו בדיוק לפני חג פסח, זה בדיוק הזמן לשחרר אנשים כבולים, לייצר שיוויון, ולא להיות אכזריים ואטומים.
    טלי, תודה שאת מדברת על מה שחשוב באמת.

  • אזרח.  On 20/03/2010 at 18:54

    את גב הילדים הישראלים האחרים ואת גב הוריהם? יש להשאיר את 1.200 הילדים שנולדו כאן ואת הוריהם,ולהתחיל מדיניות מסודרת לגבי הזרים הנכנסים לכאן.מה שכן,אני מסכים איתך שההשקפה הקלקלית השלטת בישראל מעודדת גלובליזציה (נייוד אנשים, סחורות והון פיננסי ללא חסמים ) והעברת מפעלים ושירותים מחוץ לישראל,כדי להגדיל את רווחי החברות ובעלי העניין.שחיקת יכולת המיקוח של העבד הישראלי היא מרכיב נכבד ברווחי ההון של בעלי העניין.חבל שדווקא המעמד הנמוך בוחר הלוך וחזור באותם האנשים הפוגעים בו חברתית-כלכלית.

  • טלי  On 20/03/2010 at 19:58

    שירה – צודקת, צודקת, צודקת, מדובר, מבחינתי, כמובן, על הסדרת מעמדם של הילדים והוריהם ולא, חלילה, על ניתוק ילדים מהוריהם, תודה על התוספת החשובה מאוד!

    ורק הבהרה חשובה, כשאת כותבת "פה", את מתכוונת לארה"ב…

    ניר – עצובה לי התגובה שלך.
    מדינת ישראל הביאה הנה את מהגרי העבודה, והיא גם ממשיכה להביא אותם הנה ממש עכשיו, תוך כדי השקעת זמן, אנרגיה וכסף בגירושם.
    יש לי הרבה אמפטיה לילדים (והורים) מהשכבות הנמוכות, גם איתם עבדתי, גם בעיניים שלהם הסתכלתי, ואין ספק שהמדינה עושה להם עוולות בשפע. המדינה- לא מהגרי העבודה!
    צר לי, אבל במקרה הזה הדמגוגיה היא שלך ולא שלי, כי מהגרי העבודה עובדים בעבודות שבוצעו קודם ע"י עובדים פלסטינים או לא בוצעו בכלל (היום יש "פיליפי לכל קשיש" כמעט, פעם זה פשוט לא היה. אנשים טופלו ע"י בני משפחותיהם).
    עובדים ישראלים- יהודים וערבים- לא מוכנים לעבוד בסיעוד, בבנייה, בעבודות השחורות שבהן עובדים מהגרי העבודה. זה לא על חשבונם!

    מיכל, כן, זה עצוב, ואני מסכימה עם הקונוטציה לפסח שבעיני אמור להיות חג החירות לכולם, לא רק לנו…
    תעשי לי טובה ותשלחי גם מכתבים לכל הרשימה שלמעלה…אולי זה יעזור טיפה.

    אזרח – אני מסכימה.

  • אסתי  On 20/03/2010 at 21:52

    מעניין מתי הפכנו למדינת ג'ורג' אורוול בה כל מילה היא בדיוק במשמעות ההפוכה שלה.

    יהודים, רחמנים בני רחמנים, הא?

    טלי, תנסי להגיע לארכיון של רשות השידור ולהביא משם את הקטע שבגין מדבר על כך שמדינת ישראל חייבת להביא אליה פליטים. חייבת בגלל שהיא מדינת היהודים.
    הוא אמר את הדברים אז, כשהוא הביא לכאן את הפליטים הויאטנמים. מסמך חשוב לצורך הדיון הציבורי.

  • שועי  On 21/03/2010 at 5:34

    מאבק חשוב מאין כמוהו, ואני חושב כבר שגם את וגם אני ועוד רבים וטובים ייחדו לו רשימות
    עם זאת, לא ברורה לי תועלתה של התכתבות עם פוליטיקאים. אולי מפני שאין לי במערכת הפוליטית אמוּן מינימלי. מרבית האנשים המופיעים ברשימה– לא הייתי לוחץ את ידם, לוּ היו מושיטים לי אותה. כל שכן, כאשר שר המשפטים ושר הפנים המכהן עושים כאן יד אחת למען הגירוש.
    התכנית לא היתה מגיע לדיון אם לא היה אישור של משרד המשפטים לדון בה.

  • טלי  On 21/03/2010 at 10:46

    אסתי – את צודקת מאוד, תודה על התוספת החשובה! איך עושים את זה? ביוטיוב אין כמובן…יכול להיות שאת כעיתונאית יכולה להשיג את זה יותר בקלות ולהעלות ליוטיוב? זה אכן חשוב מאוד, ממש חיוני לצורך הדיון הציבורי בעניין.תודה רבה! (-:

    שועי יקר בחזרה – אכן, כבר ייחדנו לנושא רשימות (וקישורים לרבות מהן, של רבים וטובים ובכללם גם אתה וגם אסתי, מופיעים בפוסט שכתבתי על ספריית גן לוינסקי).

    דיעותיי לגבי המערכת הפוליטית בכלל והדמויות הספציפיו האלה בפרט לא שונות משלך, ובכל זאת כתבתי. למה? שני סוגים של סיבות: ראשית, מארגני המאבק בקשו וכשאני תומכת ברעיון מסוים אני משתדלת לעזור במקום שבו הנוגעים בדבר מבקשים, בעיקר כיוון שהם בקשו.

    שנית, הדבר היחיד שמעניין את הפוליטיקאים בכלל ורבים מהרשימה הזאת בפרט הוא הישרדות פוליטית. נכון, אנחנו לא נמנים על בוחריהם, אבל לחץ ציבורי שיכול לגרום להם לראות שמעשיהם והחלטותיהם נתפסים בעיני ציבורים גדולים כשליליים, יכולים גם יכולים לשנות את דעתם. אני לא מרוצה משיטת המטוטלת והכותרות שבה מתקבלות כאן החלטות, בכל נושא כמעט, אבל כיוון שזה המצב, אפשר לפחות לנסות להשפיע….

להשאיר תגובה

