ירח אלבמה בצוותא ת"א

כן, כן, אני יודעת שלא הייתי פה יובלות, ובחיי שפוסט הקאמבק הגדול כבר נכתב בראשי מזה אי אלו ימים (טוב, נו, שבועות…. הרבה שבועות) ואני רק צריכה להעביר אותו מהראש למקלדת ומהמקלדת לכאן.

 

אני גם מתכוונת לעשות את זה, לגמרי מתכוונת, אבל החיים הבלתי וירטואליים נושפים בעורפי ושוב עוברים להם ימים שבהם אני מספיקה לעשות הרבה דברים ורק לא מספיקה לעדכן את הבלוג…

 

היו לי יומרות להפציע בפוסט קאמבק משמעותי עם הסברים ונימוקים ומחשבות והירהורים (אל תטפחו ציפיות יותר מדי גבוהות- זה לא שבאמת היו סיבות דרמטיות לשתיקתי הזמנית) ורק אחריו לספר לכם ש"ירח אלבמה" מגיעה לת"א, אבל עוד ימים עברו מבלי שהספקתי וההצגה כבר מחר, ואני ממש אשמח אם תלכו לראותה, אז בואו נסכם דבר כזה- עכשיו אני רק מבליחה כאן לרגע, ומחר, או מחרתיים, או לכל הפחות בימים הקרובים, יגיע פוסט "אמיתי", ואחריו אני גם מקוה מאוד לחזור לנוכחות שוטפת בבלוגי האהוב. עשינו עסק?

 

אז ככה: לפני די הרבה חודשים כתבתי כאן על פסטיבל אקט 2 ועל ההצגה "ירח אלבמה" שעלתה במסגרתו.

לשמחתי ולגאוותי הרבה, בהקשר הזה אני מלאה אינטרסים כרימון מפני שההצגה הזאת בפרט והפסטיבל ההוא בכלל מערבים הרבה חברים שלי, אנשים טובים ויצירתיים שמלבד היותם חברים שלי הם גם אנשי תיאטרון מוכשרים ביותר. ההצגה הזאת, ששלושה מחבריי מעורבים בה עד צוואר (רונן נתן כתב וביים, שרון ונצובסקי מככבת וחמוטל וייזל עיצבה), מגיעה מחר, סוף סוף, לעיר הגדולה, וכיוון שלטעמי היא באמת הצגה מצויינת, אני מקוה שהיא תקבל את ההזדמנות המגיעה לה ותגיע לקהל רחב יותר.

 

ירח אלבמה
הצגה מקורית
מאת ובבימוי: רונן נתן
משחק: שרון ונצובסקי והילה בן-ארי 
תפאורה ותלבושות: חמוטל וייזל
 
דרמה קומית אפלה. מאבק כוחות בין שחקנית ידועה לשחקנית מתחילה, מאבד אט אט את ההיגיון שלו, בעוד הזהויות שלהן הולכות ומטשטשות.  
הצגת פרינג' מקורית. דניאל, שחקנית צעירה מתקבלת לעבודה אצל אלינור, שחקנית תאטרון מבוססת וקשוחה, כעוזרת אישית "סלש" שחקנית. דניאל מגלה שהתפקיד הוא לא מה שחשבה, אך לאחר שהפחד הראשוני עובר, היא לומדת להשתלט על החיים של אלינור. אט אט עובר מאבק הכוחות בין השחקניות לפסים פחות ופחות מובנים, פחות הגיוניים ומציאותיים, והזהויות שלהן הולכות ומטשטשות. דרמה קומית אפלה, מרגשת ומצחיקה עד דמעות.
צוותא  – 13.4, יום שני, חול המועד פסח, 20:30
להזמנת כרטיסים – צוותא: 03-6950156/7

ההצגה הוצגה בפסטיבל ACT2 לתאטרון פרינג' בחיפה ביוני 2008 וזכתה לאהדת השופטים והקהל.

ליצירת קשר: yareah.alabama@gmail.com

 
אני ממליצה בחום, ולא רק בשל הנפשות הפועלות, ולגבי כל השאר – מבטיחה למלא את חלקי בקרוב. ממש בקרוב.
אה, ושיהיה המשך חג שמח!
ירח אלבמה בפייסבוק שם גם אפשר לראות את הפוסטר בגודל נורמלי  
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שועי  On 12/04/2009 at 18:00

    כבר נאמר היכן שנאמר: והמשכיל/ה י/תדום בעת ההיא
    (-:
    ההצגה נשמעת מסקרנת מאוד
    מחכה לפוסט בהמשך השבוע

  • אהרון תמוז  On 12/04/2009 at 18:14

    האם העיר מהגוני נחרבה לפני ההצגה ?

  • אסתי  On 12/04/2009 at 20:01

    כי רציתי לשאול מה הקשר ואם יש כזה לירח מעל אלבמה של ברטולד ברכט.

  • טלי  On 13/04/2009 at 16:43

    שועי- כן, חוששתני שבמידה מסויימת זה מה שקורה, יש לי שני תארים אקדמיים ואפילו בהצטיינות בעוונותיי, מה שהופך אותי רשמית ל"משכילה". אולי משום כך דממתי?…

    אהרון ואסתי- אין לי ספק שרונן שכתב וביים את ההצגה מכיר היטב את כתבי ברכט וייתכן שיש שם גם איזה רמז (לבושתי אני לא מכירה את ירח מעל אלבמה המקורי מספיק טוב כדי לאתר ולזהות…) אבל מעבר לכך, ולמוסיקה אין קשר, בטח שלא קשר ישיר, מדובר במחזה מקורי.

  • שועי  On 14/04/2009 at 10:43

    בהמשכיל ידום בעת ההיא התכוונתי בימי כינונה של הממשלה שהוקמה זה עתה
    באמת שעל זה אין מה לומר, וגם עליי זה גוזר סוג של אלם לדעת
    כי השר לבטחון פנים בה מאותה המפלגה של אחד מגדולי הנחקרים במשטרה, בכיר הדיפלומטים כעת, וזה גם זה ידועים בחבתם ובמסירותם לענייני זכויות אדם והשוויון האזרחי בין יושבי הארץ
    חג שמח

  • טלי  On 15/04/2009 at 12:15

    הבנתי היטב לאיזו עת פוליטית התכוונת ובהחלט יש לה השפעה על כך שדממתי.

    חג שמח גם, למרות העת הזאת. ודוקא.

  • אילנה  On 16/04/2009 at 19:43

    באתי ובדקתי ככה בשקט מדי כמה ימים אם משהו השתנה
    התגעגעתי
    ירח מעל אלבמה נשמע מצוין, אני קצת רחוקה מדי ועמוסה מדיי, אולי פעם
    מחכה לפוסט הקאמבק הגדול
    די חושבת שכבר מבינה לבד
    קחי את הזמן

  • טלי  On 17/04/2009 at 12:35

    חיממת את ליבי (-:

    פוסט הקאמבק הגדול יגיע אולי אפילו היום (חישקה טלי את עצמה קבל עם ועולם…). אולי.

    וזה "ירח אלבמה". לא "ירח מעל אלבמה", ומומלץ ביותר.

    מסקרן אותי לדעת מה את חושבת שאת מבינה לבד…(-:

  • אילנה  On 19/04/2009 at 18:48

    במהלך המלחמה הרגשתי כמה היה לך קשה וגם אחריה
    ובאזשהו שלב הרגשתי שאני נאלמת. שאין לי יותר מילים. הרגשתי מוצפת ובאיזשהו מקום נכנס גם יאוש שקט כזה פנימה.
    אז הנחתי שלקחת לך פסק זמן, ואני מקווה שבזמן הזה הצלחת למצוא לך מקורות של אנרגיה חלופית שיטעינו אותך במילים חדשות וביכולת לאמר אותן, כי הן חשובות.
    מבחינתי לפחות "המשבר הכלכלי" (במרכאות, כי הוא פיקציה) היה ההמשך של טרוף המערכות הכולל והוא עדיין.. יש קללה סינית כזאת – "שתחיה בזמנים מעניינים", ואני תמהה אם תמיד נהיה מקוללים, או שפעם יהיה פה משעמם.

  • טלי  On 20/04/2009 at 1:39

    זה לא רק זה, אבל אין ספק שזה גורם משמעותי לשתיקה, משמעותי מאוד.

    הנה, כתבתי סוף סוף. גם על זה http://www.notes.co.il/tali/55359.asp

    תודה על האמפטיה! (-:

    ואני חשבתי שזאת קללה ביידיש…

להשאיר תגובה

