ראיתי אנשים עפים – פילובולוס

בדרך כלל אני לא חסידה גדולה של מופעי מחול.

כאוהבת ספרות מושבעת, לרוב אני צריכה סיפור, נרטיב, עלילה, כדי להתרגש באמת ממופע בימתי.

 ובכל זאת, אתמול בערב הוקסמתי והתרגשתי כמו ילדה מהמופע של להקת המחול-תיאטרון האמריקאית "פילובולוס".

 

בלי חדשות, בלי ענייני היומיום, בלי מחשבות,ישבתי וראיתי בהשתאות איך ארבעה בחורים ושתי בחורות מנצחים את הגרביטציה. הם עפו, הם התנדנדו באוויר, הם טיפסו אחד על השני, הם הפכו את עצמם ואת חבריהם למגרשי משחקים אנושיים שמשתנים כל שנייה, הם ריחפו ברגליים יחפות על במה חשופה ואני בדקתי שוב ושוב שאין שם גלגיליות, אין קרח, אין אשליה אופטית- הכל מתרחש באמת, בLIve, באמצעות הגוף האנושי.

הקטע המעניין ביותר במופע התברר כקטע שנוצר בשיתוף ענבל פינטו ואבשלום פולק "שלנו"- קטע תיאטרלי הזוי ויפיפה שבשיאו כסאות עץ פשוטים רקדו על הבמה. לא "זזו", לא "הועברו ממקום למקום"- רקדו ממש.

נדמה לי שהמופע האחרון בסיבוב ההופעות הנוכחי שלהם בארץ יתקיים מחר, ואני בספק אם נשארו כרטיסים, אבל אם אתם אוהבי תרבות, אם אתם אוהבי חוויות- עשו לעצמכם טובה, ותזכרו את השם לפעם הבאה שהם יגיעו. פילובולוס.

 במקור, זה בכלל שם של פטריה…

 

עוד קצת מהקסם אפשר לראות גם כאן וכאן ובסרטון (הקצת ארוך) הזה הופתעתי לגלות שהם שיתפו פעולה עם הסופר-מאייר המופלא מוריס סנדק בעיבוד של "ארץ יצורי הפרא".

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות שמתפרסמות בבלוג שלי. להרשמה לחצו כאן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה לוי  On 02/02/2008 at 7:08

    למרבה השמחה הם מגיעים ארצה אחת לשנה שנתיים, והמופעים שלהם באמת משאירים את הלב בפרפורי התרגשות גדולים. אבל את הלהקה של ענבל פינטו אפשר לראות לעתים תכופות יותר. הם מעלים את אויסטר, מה טוב בירח, שייקר והיצירות הנהדרות האחרות שלהם מפעם לפעם ב"סוזן דלל" (ואגב, טלי, ברוב הקטעים שלהם קל יותר למצוא נראטיב…) וזו בהחלט חויה מפעימה.

  • טלי  On 03/02/2008 at 22:40

    כן, גונבה לאוזניי השמועה לגבי האיכות והנרטיב ביצירות שלהם אבל עדיין לא יצא לי לראות.

    בזמנו קבלתי רושם שיש ביצירות שלהם משהו קרקסי שקצת הרתיע אותי, אבל יכול להיות שטעיתי, ואין ספק שהיצירה הנוכחית במופע של פילובולוס בהחלט עוררה את התיאבון שלי.

כתיבת תגובה

